Toto je stary web, novy je tu

Oravská Lesná, 22. - 28. október 2006

44. sústredenie KSP v Oravskej lesnej sa začalo v nedeľu 22.10.2006 o 16:00. Sústredenie sa nieslo v znamení Civilizácie. Namiesto celosústredkovej témy/príbrehu bola tentoraz celosústredková strategická hra. Každá zo štyroch družín mala na začiatku podobne ako v civilizácii jedného osadníka. Potom pred raňajkami (prípadne po nich ;)... ), obedom a večerou družinky ťahali. Počas celého sústredenia mohli za hry získavať "blato", zlato alebo science. Vďaka nim mohli budovať jednotky, vynachádzať nové jednotky a rozširovať svoj vplyv. Každá družina videla tak isto ako v PC hre len tú časť mapy, ktorú objavila. Družinky budovali mestá (niektoré družinky to považovali za prioritu hry mať čo najviac miest) a pekne si ich aj pomenovávali. Z mien spomeniem napríklad Dobošku, Krémeš či Punčový rez u jednej z družín a tiež LotRFanovské mená ako Dol Guldur, Alqualonde, či Minas Tirith u inej...

Hlavnou úloho každej družiny bolo prejsť zložitým stromom researchovania a vedy, aby si mohli researchnúť TORTU. Pre tých, ktorým to nie je dostatočnou motiváciou bola možnosť následne researchnúť si huslistku. To sa ale žiadnej družine nepodarilo... ale nebudeme predbiehať. Ako to teda celé vyzeralo?

Nedeľa - príchod, zoznámenie a rozdelovačky, prezentácia proboja

Ako sa blížila štvrtá hodina, začali sa postupne zbiehať účastníci aj vedúci. A tak sa po rozdelení do izieb mohli začať pomaly, ale iste zoznamovačky. Tie sa niesli v duchu prvého písmena krstného mena a k nemu náležiace prídavné meno. A tak sa účastníci spoznali navzájom, ale tiež spoznali napríklad prítomných vedúcich ako Mnemotechnického MišoFa, Wolfrámového (áno, aj na W máme prídavne meno v slovenčine) Wassila či nášho vedúceho-účastníka Ppershinga, čiže Antisymetrickú Amálku. Aby sme nezanedbali ani ostatných vedúcich, tak tu boli: MišoF (do utorka), Monika, Rasťo, Anička, KuKo, Miňo, Stano (Morgoth), Elfinka, Mic, Zemčo, Wassil a Ppershing... a Poring


Emi s Poringom...

Ďalej sa konali rozdelovačky. Miniskupinky v rámci svojho kruhu súťažili napríklad v šarádach, v držaní 2l fľaše plnej vody vo vystretej ruke čo najdlhšie, či v jedení príjemne vyzerajúceho jedla. Asi tak príjemne, ako keď psíček a mačička varili. A podľa toho, ako sa umiestnili, mohli si vybrať, ku ktorému vedúcemu pôjdu (pod jeho vedením potom ťahali). Na výber tu boli Miňo, Monika, Mic a Elfinka. Ale ako sa občas stane, bolo o jedného účastníka menej. Tak sa role účastníčky zhostila Amálka a pridala sa k jednej z družiniek na niektoré hry.


Prišli účastníci

Držanie fľaše

Lákavé jedlo

Keď už konečne boli ľudia zoznamení a družinky rozdelené, tak nastal čas vysvetlovania proboja. Stano sa do toho pustil s elánom a výdatnou pomocou Elfinky. O čom bol proboj? Každá družinka mala vlastný hrad a v ňom vojakov. S každým z iných hradov mala front na ktorom sa posúvala línia do určitých možných pozícií. V každom ťahu vyslal hráč na každý front určitý počet a typ vojakov a podľa jeho víťazstva alebo prehry sa línia posunula k nemu alebo od neho. Za zabitých vojakov boli body a aj za dobytie súperovho hradu. Vtedy sa línia vynulovala a šlo sa ďalej. Boli tu aj rôzne funkcie ako upgrady a podobne. A tak sa pomaly skončil prvý deň programu... aj keď samostatný program ľudí pokračoval ďalej... až do ďalšieho dňa. Poväčšinou sa jednalo o dopisovanie riešení KSP :).

Pondelok - matboj, ťažba, kvíz

Deň začal tradične. Po budíčku a rozcvičke, kde sa napodiv vyskytlo aj zopár účastníkov, sa šlo na ťahať v rámci celosústredkovej stratégie. Potom raňajky a aby sme nezleniveli, tak následne rozqičky. Tie na rozdiel od rozcvičky precvičia myseľ (aj keď občas značne ospalú...) a mozgové závity. Potom nasledovali prednášky, medzi ktorými nechýbali klasické začiatočnícke prednášky a ani MišoFova prednáška o rozpoznávaní jazyka. Po prednáškach sa opäť ťahalo a potom nasledoval obed.

Po obede sa konal matboj - empatické psycho-piškvorky. Hráči striedavo útočili a bránili sa na plániku 10x10. Ak obranca uhádol políčko, na ktoré je vedený útok, zísal políčko on. Ak nie, získal ho útočník. Cieľ bol ale rovnaký ako pri piškvorkách... Po jemnom namáhaní psychiky prišlo na rad behanie pri ťažbe surovín. V strede lúky bolo stanovisko kde sa ťažilo cvičením (drepy, brušáky, veď to poznáte...) a za každé odťaženie dostal hráč čiaročku na svoju diernu pásku. Tú pásku mal potom dostať na svoje stanovisko. Lenže ani to nie je jednoduché. Všade číhali ostatní hráči pripravení pásku mu strhnúť a tým ho donútiť ísť pre novú. Okrem ostatných hráčov sa po poli pohybovala tiež vedúcovská polícia, to znamená od vrchu až dole opáskovaní vedúci, ktorí nedeterministicky tiež stŕhali snaživým úcastnikom pásku. Lenže aj im sa dajú pásky strhnúť. Jediní hráči s plnou imunitou od stŕhania boli tí, čo niesli veľké vedro plné vody. Vedro bolo napodiv napísané v pozvánke medzi vecami, ktoré doniesť. Po totálnom ubehaní účastníkov sa šlo späť a nasledovalo ťahanie, semináre (na ktoré sa dalo v priebehu dňa prihlásiť) a večera.


Tažba

Ako sa zapletalo a rozpletalo ...

... a uzlilo ...

Po večeri bol vedomostný kvíz, v ktorom si skupinky preverili znalosti zvierat, Simpsonovcov aj počasia. Proti nim súťažili na zlepšenie motivácie aj vedúci. Po skončení kvízu, kde sme sa dozvedeli aj to, že chobotnica má 3 srdcia, sa skončil povinný program. Potom nasledovala jediná sústredková hitparáda, ktorá ale postupne zakapala a prešla do toho, že sme sa dozvedeli o novom, niektorým neznámom hlavolame so špagátmi. A tak sa začalo zapletať a rozpletať.

Utorok - bitmapy, adventúrka, nočná hra

Doobeda sa opakovalo znovu to isté, rozcvička (tento raz s vyhrážkou, že kto na nej nebude, nedostane Wassilov podpis... a ani raňajky), ťahanie, raňajky a rozquičky a prednášky. Po ťahaní a obede mohol program pokračovať. Najprv sa šlo na lúku/les/miestami blato (ako som stihla nielen ja veľmi zblízka zistiť...) kde sa mala odohrávať ďalšia hra. Družiny sa rozdelili na polovice a každá šla na svoju časť priestoru. Stretávať sa mohli len v neutrálnej zóne. Každá polovica mala vo svojej zóne malé bitmapy 5x5 - 8x8, každá označená číslom a operáciou. V každej zóne bola pre jedno číslo iná bitmapa... a tieto dve bitmapy bolo treba and-ovať, or-ovať alebo xor-ovať. To by nebolo až také ťažké... lenže, má to háčik - písacie pomôcky ani externé pamäťové média povolené neboli... len vlastné hlavy a pamäť.


Tlačenica pred adventúrkou

Ozbrojené sily

Po bitmapách sa vrátilo na chatu a mohla sa začať adventúrka. Najprv boli účastníci nahnaní do jednej miestnosti a potom bolo počuť poplach. A tak sa stalo, že sa presunuli do ciel (izieb) za doprovodu ozbrojencov. Cieľom tejto časti adventúrky bolo dostať sa z väzenia... keď sa to podarilo (po úspešnom vylúštení hesla cely a následnom tichom úniku), tak sa mohlo ísť na večeru. Po večeri adventúrka pokračovala... tento raz sme sa ocitli v meste a snažili sme sa... no, ani sa nevie poriadne o čo... ale skončilo to tým, že sme našli veľkého šéfa (minimálne u jednej družiny to bol Aštar Šeran). Lenže... je treba nájsť aj ďalšie veci. A tak mohla začať nočná hra. Družina dostala mapu s označenými prípadne popísanými stanoviskami. Družinky alebo ich časti sa začali objavovať na chate po viac alebo menej úspešných pátraniach až o štvrtej, takže nočná hra sa vydarila.

Streda - náboj, image labeler, divadielka

Ďalší deň ráno nasledovalo neúprosné budenie a potom prednášky v podaní Mica a Aničky, ktoré by sa dali s určitosťou označiť za spacie... veď posúďte sami. Pred obedom nasledovalo neodmysliteľné ťahanie a po ňom náboj, načasovaný priam ideálne po nočnej hre. Veď prispatý mozog pracuje výborne. A účastníci to bez irónie potvrdili, aj keď bohužiaľ neprišli po tie najkrajšie príklady. Keďže v tejto hre by bola Amálka príliš veľkou zbraňou, stala sa družstvom sama o sebe a teda bola ďalšia motivácia.


Spanie na prednáške...

Anička uspala menej...

Ťahanie

Vedúci čakajú na riešiteľov náboja...

Potom nasledovalo trocha pohybu po vonku... Image labeler. Pre tých, čo nepoznajú z Googlu, tak je o tomto: Dostanete obrázok a máte k nemu napísať slova o ktorých si myslíte, že ich dajú aj iní pri pohľade na obrázok. V tejto verzii sa ale len tak neodenterovalo, ale muselo sa s obrázkom a podpisom vedúceho bežať na stanovisko v strede, kde sa dostal obrázok nový... a stále dokola.


Témy na divadielka...

Teleshopping...

Žonglovanie...

... a iné haluze podobné...

Elektrikárika hráá-aaa-aaaa...me...

Po behaní sa šlo na chatu a na večeru (s ťahaním). Po večeri boli divadielka, kde sa draftovali čiastočne vedúcimi a čiastočne účastníkmi určené slová. Takže sme mohli vidieť dvoch závislákov na vifone, teleshoping ponúkajúci kazetu s Chuckom Norrisom, skupinu šňuperov napravenú Aštarom Šeranom, či diskochrastie. Po divadielkach bol opäť voľný program, ktorý zahŕňal napríklad aj Wassilov seminár o žonglovaní či Kukov nočný seminár. Niektorí si radšej zahrali elektrikárika... ale samozrejme za prítomnosti a účasti zdravotníka. Pri tomto pokuse neprišiel k úrazu žiaden účastník ani vedúci KSP.

Štvrtok - kódenie proboja, proboj

Ráno sa vstalo a po tradičných aktivitách sa kódil proboj. Tí čo nejavili záujem prispieť mohli ísť hrať frisbee, alebo prípadne nakresliť mapu na pozadie obrazovky pri proboji. Večer bol vyplnený vyfarbovaním mapiek k celosústredkovej stratégií, keďže zrazu sa stalo, že všetci videli všetkých... a to bola príprava na ďalší deň.


Mapka...

... a ešte jedna...

KuKo pri nahravani piesne k proboju...

A večer nadišiel čas proboja. Po deadline, ktorý sa tradične neposúval si všetci posadali pred počítač a očakávaním ani nedýchali. Predstavenie bolo veľmi pútavé, aj keď uprostred sa vyskytli malé problémy. Nakoniec to ale všetko dobre dopadlo a verejnosť sa dozvedela výsledky.

Piatok - GP, bojovka, vyhodnotenie

Ďalší deň ráno všeci čakali, čo sa stane s ich mapami, ktoré boli deň predtým vyzbierané. A čo sa stalo? Vytvorená bola jedna veľká mapa, aby mohlo pokračovať GP. Cieľom GP1 aj GP2 (rozdiel je len ten že medzi nimi bol obed... kde bola mimochodom písmenková polievka, takže...) bolo vyvinúť tortu. Dalo sa ťažiť suroviny aj plniť questy, za ktoré sa získavali úľavy pri vynachádzaní technológii. Lenže popri tom treba brániť mestá, veď sa to len tak hemží súpermi. Takto to pokračovalo, ťažilo sa a ťahalo, začal fungovať výmenný obchod. Ale napriek tomu sa nikomu tortu získať nepodarilo. A preto ju bolo treba vydobiť. A tak sa začala bojovka proti vedúcim. Tí boli ozbrojení nafukovacími raketami, účastníci mali len ruky, neskôr guličky na špagátoch. Bojovka bola ťahová - z reprákov sa ozýval rytmus, v ktorom sa všetci smeli hýbať. A tak sa tvrdo bojovalo. Až sa nakoniec aj vybojovala torta...


GP ťahanie...

Kompletna mapka...

KSP...

Status pocas GP...

A uz sa bojuje...

... a este stale sa bojuje...

A zacalo vyhodnotenie...

A na vyhodnotení sa objavila naozaj. Všetci sa dozvedeli, ako družinky dopadli, ocenení boli najlepší riešitelia z KSP-O aj KSP-Z a taktiež najlepší na rozqičkách. Vďaka hojnému počtu dievčat pribudla kategória najlepšie dievča na rozqičkách. Potom sa už len jedlo a zabávalo...


Micova druzinka

Miňova družinka

Monikina družinka

Elfinkina družinka

A ako vyzerali družinky? Tu je ich zloženie:
Micova družinka - Katka, Samo, Halucinka, Mimino, Macan, Anty, Pitr a Mišo H.
Minova družinka - Hermi, Tinka, Majka, Adam, Maťo (Chruňo), Gazda, Albert, Ondro
Monikina družinka - Laci, Emi, etome, aVe, Tomáš, Stano, Dominika, Miško Sz.
Elfinkina družinka - Maťa, USAma, Allie, Bušva, Miro, Kristy, JohnNy64 a Amálka

Sobota - odchod

A nastal posledný, rozlúčkový deň. Niektorí odišli skoro, už okolo štvrtej v noci, ďalšia várka bola o siedmej. A ďalší išli preč až okolo obeda. A tak sa skončilo ďalšie, v poradí už 44. sústredenie KSP.

 

Allie (A. Košinárová, účastníčka), korekcie Zemčo

Dalšie fotky

Ďalšie fotky sú roztriedené do adresárov, alebo komprimované.