Toto je stary web, novy je tu

(Rituál pre osem hráčov a jednu živú kačicu.)

Poznámka. Kačice to berú ako hru, zbožňujú ju a presne vedia, čo majú robiť. Pre istotu však (ak by ste náhodou natrafili na dementnú, prípadne sklerotickú kačicu) uvádzame aj popis správania sa štandardnej kačice. Ak by ste náhodou pri hre {\bf nepoužili} živú kačicu, nedivte sa, ak budete mať problémy.

Čo potrebujete? Ako už bolo spomenuté, osem ľudí a jednu kačicu. Okrem toho budete potrebovať osem stoličiek, jedno jablko, päť navzájom rôznych figúrok, červenú fixku, modrú fixku, zelenú fixku, štvorčekový papier so súradnicami v oboch rozmeroch aspoň od -10 do 10, a jednu mincu s rôznym rubom a lícom. Neváhajte použiť čokoľvek ďalšie, čo sa vám bude hodiť.

Cieľ a priebeh. Cieľom je čo najrýchlejšie spraviť celý rituál a získať kódové slovo. Rituál prebieha v kolách. Pre každé kolo je daná sada inštrukcií, ktoré treba dodržať (a prípadný popis správania sa kačice).

Všeobecné pokyny. Každý hráč môže naraz držať len dve veci, v každej ruke jednu. Ak hráč nič nedrží a dostane/zoberie si vec (a nie je povedané ináč), berie ju do pravej ruky. Ak dostáva druhú vec, berie ju do voľnej ruky. V prípade, že to pravidlá vyžadujú (a iba vtedy!), musí si veci v rukách okamžite vymeniť (z pravej ruky do ľavej a naopak). Ak by mal dostať tretiu vec, posunie ju ďalšiemu hráčovi v smere hodinových ručičiek. Smer hodinových ručičiek je smer, ktorým by sa pohybovali ručičky hodín ležiacich na podlahe, otočených ciferníkom dohora.

Kačica by sa mala baviť, ináč odmietne spolupracovať -- preto rituál zbytočne nenaťahujte!

Ak vám čokoľvek nie je jasné, radšej sa opýtajte. Napríklad kačice.

Inštrukcie

  1. Zožeňte si všetky potrebné predmety. Nakŕmte kačicu, nech je spokojná.
  2. Piati hráči si zoberú po jednej figúrke, ostatní hráči po jednej fixke. Hráč s figúrkou ju stále musí držať v pravej ruke, jedine že by mal dve figúrky.
  3. Umiestnite stoličky tak, aby stáli na kružnici na bodoch zodpovedajúcich 8 hlavným svetovým stranám. Otočte ich smerom dovnútra. Kriedou ich očíslujte -- stolička na severe dostane číslo 1, ostatné dostanú čísla 2 až 8 v smere hodinových ručičiek.
  4. Na stoličky 1 až 5 si v ľubovoľnom poradí sadnú hráči s figúrkami. Nasleduje hráč s červenou fixkou, hráč s modrou fixkou a hráč so zelenou fixkou. Kačicu položte pod juhozápadnú stoličku. Kačica vždy chodí po úsečke.
  5. Každý hráč dostane číslo o 2 väčšie ako číslo stoličky, na ktorej sedí. Hráč, ktorý by mal dostať dvojciferné číslo, dostane namiesto toho jablko. Figúrky pomenujeme Adam, Boris, Cyril, Dávid a Eduard, pričom Adama drží momentálne hráč 3, Borisa hráč 4, atď. Hráč s Dávidom vyznačí bod [0,0] na štvorcovej sieti. (Štvorcová sieť ani písatko použité na vyznačenie bodu nie sú predmety v hre, t.j. neberú sa do rúk.)
  6. Hráči so zloženými číslami si zoberú svoje stoličky a spolu s nimi sa (raz) zrotujú proti smeru hodinových ručičiek. Hráč s jablkom si z neho odhryzne a podá ho ďalej v smere hodinových ručičiek. Od ďalšieho kola si vždy na konci kola hráč s jablkom odhryzne a pošle ho ďalej -- jedine že by pod ním sedela kačica. V tom prípade s jablkom nerobí nič.
  7. Ak vás kačica zaujato sleduje, v tomto okamihu prešla pod stoličku, ktorá je medzi Dávidom a hráčom, ktorého číslo je tretia mocina. Ak nie, robíte niečo zle a mali by ste začať odznova.
  8. Hráč oproti hráčovi s modrou fixkou vyznačí bod [x,y], kde x je jeho číslo mínus 9 a y je dvakrát počet hráčov, ktorí doteraz držali Adama. Idú sa posúvať figúrky. Všetci hráči (aj tí pôvodne bez figúrok) si ich v taktoch podávajú proti smeru hodinových ručičiek, kým hráč s červenou fixkou nemá Borisa. Hráč oproti hráčovi s modrou fixkou vyznačí bod [x,y], kde x je jeho číslo mínus 9 a y je dvakrát počet hráčov, ktorí doteraz držali Adama.
  9. Modrou fixkou každý z hráčov dostane na čelo posledné písmeno mena figúrky, ktorú drží.
  10. Hráči na prvočíselných stoličkách nechajú na svojich miestach veci, ktoré držia. Zrotujú sa o jedno v smere hodinových ručičiek. Zoberú si veci zo stoličky tak, ako ich dovtedy držal človek, ktorý tam sedel. Kačica sa vyberie pod stoličku, ktorej číslo je najbližšie k číslu hráča sediaceho na nej. Ak má viac možností, vyberie si tú, kde viac prejde. Ak má stále viac možností, vyberie si hráča s menším číslom. Keď príde k vybranému hráčovi, vyletí mu na kolená.
  11. Teraz nechajte všetko tak a obehnite všetci chatu. Po návrate sa dajte do pozície, z ktorej ste odbehli.
  12. Sediaci hráči, u ktorých súčet ich čísla a čísla stoličky, na ktorej práve sedia, je nepárny, idú vyznačovať body. Každý z nich si svoj súčet označí z. Nech y je počet hráčov, ktorí si doteraz odhryzli z jablka. Potom hráč vyznačí bod [10-z,y]. Hráč najbližšie ku kačici ju podá hráčovi o 1 ďalej v smere hodinových ručičiek. Ten sa kačici nepáči, takže zalezie pod jeho stoličku.
  13. Hráč s jablkom nakreslí bod [x,y], kde x je číslo jeho stoličky a y je dolná celá časť odmocniny jeho čísla. Hráči, ktorí majú obe ruky prázdne, vstanú. Od tejto chvíle vždy, keď má niekto prázdne obe ruky, tlieska. Hráč s červenou fixkou nakreslí dievčaťu na každé líce kvetinku.
  14. Hráči, ktorí majú práve jednu ruku voľnú, si do druhej chytia nos. (Nosy sú predmety v hre a dajú sa podávať ďalej!) Predmety, ktoré hráči držia v pravých rukách, si naraz podajú v smere hodinových ručičiek. Kačica máva krídlami. Hráči s Adamom a Dávidom si ich vymenia.
  15. Pokračujte bodom 12 a od tohto okamihu preskakujte body, obsahujúce slovo "líce".
  16. Hráč najbližšie ku kačici sa k nej nakloní a povie "Kač, kááč, kačkač!" Hráči, ktorí ešte na sebe nemajú nič nakreslené, dostanú na čelo písmeno K a ich vzdialenosť od kačice (počítané v stoličkách po obvode), to celé zelenou fixkou. Všetci si sadnú. Hráči, ktorí majú číslo menšie ako dvojnásobok čísla ich stoličky, si k nemu pripočítajú číslo stoličky. Oproti sebe sediace dvojice hráčov si vymenia veci držané v ľavej ruke.
  17. Pustite si nosy. Hráč na severe nakreslí bod [x,y], kde x je číslo jeho stoličky a y spočítame tak, že sčítame čísla všetkých stoličiek, odčítame od toho čísla prázdnych stoličiek a čísla stoličiek, na ktorých sedí hráč s číslom menším ako 100.
  18. Hoďte trikrát mincou. Dostanete číslo od 0 do 7. (Rub je nula, líce je jedna, prvý bit je najvyšší.) Zrotujte sa o hodený počet miest doprava. Kačica prejde pod stoličku 8. Každý zo stojacich hráčov vyznačí bod [x,y], kde x je jeho číslo a y počet kôl, na začiatku ktorých držal jablko.
  19. Nech y je počet hráčov, ktorí si doteraz odhryzli z jablka. Nech x je polovica počtu hryzov do jablka (od začiatku hry doteraz). Hráč, ktorý si posledný odhryzol z jablka, vyznačí bod [x,y]. Figúrka Adam sa odteraz volá Ariadna, figúrka Dávid je Dušana. Hráč číslo 7 je odteraz hráč číslo 1. Hráč na juhu je odteraz hráč číslo 47. Hráč na stoličke 7 je odteraz hráč číslo 13.
  20. V tomto okamihu by mal byť súčet čísel hráčov rovný 90, hráč s červenou fixkou drží v pravej ruke figúrku s menom na E a obaja jeho susedia stoja. Ak tomu tak nie je, niekde ste urobili chybu. Nezabudli ste nakŕmiť kačicu? A čo vynechať bod 16? Že o tom nikde nebola reč? Keby ste mali živú kačicu a naozaj jej povedali, čo ste mali povedať, vysvetlila by vám to. Bod 16 bolo treba vynechať. Ak je všetko v poriadku, kačica preletí k hráčovi s najväčším číslom, ktorý si ešte neodhryzol z jablka.
  21. Stojaci hráč s najmenším číslom vyznačí bod [x,y] (kde x je počet ostatných stojacich hráčov a y je jeho číslo) a sadne si. Kačica prejde k najvzdialenejšiemu stojacemu hráčovi, vyletí na jeho stoličku a usadí sa tam.
  22. Ľubovoľný z hráčov, ktorí ešte nevyznačil žiaden bod, vyznačí bod [x,y], kde x je počet hráčov, ktorí počas hry nikdy nedržali figúrku a y je 3. Hráči, ktorí si majú kam sadnúť, si sadnú.
  23. Prvé písmeno riešenia dostanete v štvorcovej sieti tak, že spojíte body, ktoré vyznačil hráč držiaci Dávida. Spojením ostatných bodov dostanete štvrté písmeno. Ak ako druhý hrýzol jablko hráč číslo 3, je siedme písmeno T, inak M. Druhé písmeno bolo za chatou, určite ste si ho všimli. (pozn.: Bolo to S.) Piate by vám na zemi nakreslila kačica, keby ste jej na začiatku namočili nožičky do farby. Tretie písmeno je rovnaké ako x-té, kde x je počet stojacich hráčov. Posledné ôsme písmeno je posledné písmeno najdlhšieho mena figúrky. Šieste písmeno je na hráčovi s najmenším číslom, ktorý nejedol jablko.