KSP.sk

Korešpondenčný seminár z programovania

Jarné sústredenie KSP

Látky - Polianky, 6. - 12. marca 2005

Sústredenie sa konalo v bohom zabudnutej a zasneženej oblasti (politicky korektný výraz pre slovo "paža") Látky - Polianky. Hlavnou témou sústredenia bolo stroskotanie na ostrove a úlohou bolo zachrániť sa pred nástrahami, ktoré ostrov skrýval a nakoniec z ostrova ujsť. Deti boli rozdelené do 4 táborov − stroskotAnci, sBroskotanci, stroskotanCi a sDroskotanci. Zbierali body za súťaže, učili sa programovať a utekali pred pirátmi a ľudožrútmi. V piatok na GP sa im rozlúštením šifier podarilo ujsť z ostrova.

Nedeľa - príchod, rozdelenie do tried a zoznamovanie

Po príchode, večeri a vybalení sa začali zoznamovačky a po nich rozdeľovačky. Deti sme rozdeľovali podľa výsledkov z minisúťaží. Jednou takou bola aj StepMania, ktorá sa stala hitom sústredenia. Zdanlivo pokojný večer, ktorý si niektorí predĺžili až do skorého rána, bol obohatený nočnou hrou. V nočnej hre museli stroskotanci pohľadať a zachrániť čo najviac vecí, ktoré vyplavilo more z ich lode na breh.


Rozdeľovačky

Rozdeľovačky

Rozdeľovačky - StepMania aka Dance Dance Revolution

Skupiny (XXX -> Ivica, ako posledný člen družiny)

 

Vedúci: MišoF (prvé dva dni), Danka, Majka, Rejdi, Kewo, Kuko, Lukáš, Mirko, Palo, Tom a Monika.

Pondelok - zhánanie surovín a vysvetlovanie proboja

Ráno o siedmej sa konala rozcvička. Po rozcvičke boli raňajky a po nich rozquička. Rozquička je obdoba rozcvičky, ale na rozdiel od tej fyzickej, pri tejto sa musíte zamýšľať, ako vyriešiť dve úlohy v priebehu 30 minút. Rovnaký začiatok každého dňa absolvovali účastnici každý deň. Po absolvovaní dvoch (zo štyroch možných, dve a dve paralelné) prednášok a obeda, sa konali hry. Hneď po obede sa konal matboj, po ktorom nasledovalo zháňanie surovín a obživy, aby stroskotanci mali väčšiu nájdej na prežitie. Po večeri bol vysvetlený Proboj a hajde spať.

MišoF prednáša
MišoF prednáša
Kewo prednáša
Kewo prednáša
Matboj
Matboj
Matboj - výsledky
Matboj - výsledky

Proboj sa tentokrát niesol v duchu ohňa. Program, ktorý písali družinky, mal ovládať 8 postavičiek. Každá sa mohla pohybovať 4 smermi. Mohla hasiť oheň, rúbať drevo z lesa a následne ho nosiť. Na začiatku mala každá družinka vlastný oheň. Ten horel neustále a prikladaním dreva okolo sa oheň začal šíriť. Ak sa podarilo priviesť ohen až k lesu a dostatočne dlho prikladať okolo stromov, tak sa podarilo zapáliť aj les. Body sa dali získať za množstvo spáleného dreva. Najviac bodov sa však dalo získať za čo najväčší počet horiacich políčok v momente, keď nad ostrovom prelietavalo lietadlo. Vtedy bolo za jedno horiace políčko na mape niekoľkonásobne viac bodov ako za drevo. Išlo hlavne o správne načasovanie zapálenia dreva, ktoré ste si pripravili. To žiaľ nerobila žiadna družinka, ale všetci sa snažili poctivo zapáliť čo najviac lesa (a Rejdimu sa to, ako inak, páčilo ;o).

Utorok - náboj, guľovačka, druhá nočná hra

Po prednáškach z, ktorých mala úspech hlavne tá Mirkova, venovaná tokom, bol obed. Po obede náboj, ktorý bol naozaj dlhý a hra, ktorá bola za ním nevyšla podľa predstáv. V momente ako sa náboj skončil, chaty sa zmocnili piráti a vyhnali stroskotancov vonku. Tým napadlo, že piráti sa sem dostali asi loďou a rozhodli sa ju ukradnúť. Háčik bol v tom, že loď bola príliš malá a odviesť mohla len jednu družinku. Začal sa teda súboj medzi družinkami. Keďže bolo vonku véééľa snehu, tak začala ťahová guľovačka. V každom ťahu šiel jeden člen jednej družinky (šlo sa na striedačku). V každom ťahu ste si mohli spraviť guľu, alebo spraviť krok/skok, alebo hodiť guľu. Pokiaľ niekto pri uhýbaní zdvihol nohu, tak bol automaticky zasiahnutý a vypadával. Hralo sa na časový limit a na konci vyhrala družinka, ktorej zostalo viac členov. Pokiaľ bolo nerozhodne, tak sa postavili proti sebe dvaja kapitáni ako pištolníci z westernu.

Mirko prednáša
Mirko prednáša
Náboj
Náboj
Kde je asi loď?
Kde je asi loď?
Mapa na nočnú hry
Mapa na nočnú hry

Najlepšia časť sústredenia (aspoň podľa ankiet) prišla po večeri. Družinky dostali šifry, ktoré postupne lúštili. Indície ako aj ďalšie úlohy sa nachádzali vonku, po celej dedine a blízkom okolí. Hra bola myslená ako nočná a to sa podarilo. Prvá družinka skončila o pol piatej a posledná o šiestej ráno.

Riešime šifry
Riešime šifry
Ideme vonku
Ideme vonku
Akčný účastník
Akčný účastník

Streda - strategická hra a divadlá

Po dospaní zameškanej noci bolo na raňajky, hádajte čo...? Nie, nič nebolo, ale raňajky si stroskotanci museli uloviť. Kúsok od chaty bolo kryté ohnisko a pri ňom tácky s chutnými chlebíkmi :). Po jednej sérii prednášok a obede sa začala strategická hra, ktorá už mala byť deň predtým, ale kedže sa nestíhala a vonku bolo meter až dva snehu, tak sme sa rozhodli ju dať namiesto výletu.

Raňajky
Raňajky
Okolo mapky
Okolo mapky
Mapa počas hry
Mapa počas hry
Búranie stien
Búranie stien

Bola mapka na ktorej si družinky museli postaviť domček v tvare pravidelného šesťuholníku z kúskov, ktorého tvorili. Mohli si navzájom brániť, ale aj búrať steny... Po večeri nasledovali divadlá, niektoré lepšie, niektoré horšie.

Uvádzačka
Uvádzačka
Divadielko...
Divadielko...
Ďalšie divadielko...
Ďalšie divadielko...
...
...

Štvrtok - prednášky, programovanie proboja a samotný proboj

Ráno pri raňajkách deti našli ľudské kosti a pri nich načervenalé tričko MišoFa, ktorý sa v pondelok vyparil. Doobeda prišli prednášať bývalí KSPáci a to Braňo a Janka. Janka mala prednášku o rozpoznávaní oblakov a Braňo o upratovaní pamäte rôznym spôsobom a v rôznych programovacích jazykoch.

Braňo prednáša
Braňo prednáša
Janka prednáša
Janka prednáša

Ako sa stáva na posledných sústredeniach zvykom, proboj sa kódi už len v C/C++.

Rejdi spúšťa proboj
Rejdi spúšťa proboj
Jedna z mapiek
Jedna z mapiek
Deti sledujú
Deti sledujú

Piatok - Grand Prix a vyhodnotenie

Tu už bolo deťom jasné, že domorodý kmeň, ktorý sa im ukázal predchádzajúci deň, je kmeň kanibalov, ktorí sú pomerne priateľskí a rozhodli sa zjesť deti až na obed, namiesto na raňajky. Dokonca ich nechali pobehovať po svojej dedine. Postupne sa deti dozvedeli, že si musia nakloniť niekoľkých významných ľudí z dediny ako šaman, náčelník... aby dostali od nich súhlas na vpustenie do jaskyne. To bola jediná možnosť, ako utiecť z dediny.

Odchod vonku na GP
Odchod vonku na GP
StepMania sa veľmi páčila
StepMania sa veľmi páčila

Poobede, keď sa všetkým družinkám podarilo utiecť kanibalom cez jaskyňu, nasledovala druhá časť − dostať sa z ostrova... Po nej už bolo jasné celkové poradie, ktoré sme prezradili až na vyhodnotení.

Sobota - odchod domov

Netuším, či sa deťom podarilo stihnúť autobus o siedmej, lebo som vtedy ešte spal. Niektoré deti na chate ešte zostali a odchádzali až po nás. Bolo to trochu aj štastie, lebo nám pomohli preniesť veci k autu, ktoré bolo ďaleko od chaty. Von snežilo a cesty boli neodhrnuté, takže o zábavu sme mali postarané. Upratali sme neporiadok (zostalo veľa vecí po deťoch, takže sa ráno asi ponáhľali), a s hodinovým meškaním sme odišli...

 

Rejdi a Lukáš

Dalšie fotky

Ďalšie fotky sú roztriedené do adresárov tu.


Účet

Prihlasovanie už nefunguje. Používaj nový KSP web.
 
loading

Redirecting