KSP.sk

Korešpondenčný seminár z programovania

Jarné sústredenie KSP

Dobrá Voda, 10. - 16. marec 2007

45. sústredenie KSP začalo 10. marca 2007. Napriek tomu, že od okrúhleho 47. sústredenia nás delí ešte rok, ani toto sústredenie sa nedalo nazvať inak ako výborné. Ale aby sme nepredbiehali, tak najprv si povieme, čo čakalo účastníkov ešte pred sústredením. Asi týždeň pred začiatkom sa na nete objavila Príručka mladého cowboya (a my účastníčky-cowgirls sa môžeme cítiť diskriminované, lebo sme sa nedozvedeli 47 tipov ako zbaliť cowboya). Príručka spôsobila, že nejeden účastník sa začal naozaj tešiť na sústredenie, ktoré týmto sľubovalo skvelú zábavu. Taktiež nám dala rady, ktoré ukázali, že povinná výbava (2 kokosy, lano, klobúk a veľká lepenková krabica) možno nebudú až tak na zahodenie. Či už budeme chcieť podkuť nášho koňa kokosom, alebo chytiť nič netušiacu kravu do lasa, tak sa nám naše veci zídu. Počas celého sústredenia fungoval nugetový systém a nugety (zlaté a strieborné) sa nielen povaľovali po chate, ale aj získavali na hrách. Nimi sa mohli draftovať vedúci na športy, platiť za obedy, raňajky a večere či prípadne platiť za komparz. Taktiež sa nimi dalo platiť vedúcim za plnenie a uplatnenie kartičiek s rôznymi vecami. Tak sme mohli vidieť Mica a Miša cválajúcich nadránom po dedine v dvojzáprahu, či dorichtovaného Berena a HAgA ako komparzistov. "Strih!.... Klapka!"aj takéto zvolania bolo možné počuť na sústredení... niet divu, veď po zaznení prvého treba zatvoriť oči a otvoriť ich až na "Klapka!" To aj mnohé iné sa dalo nájsť v príručke. Ale to už nastal deň Dé a začalo sa sústredenie...

Sobota - Príchod, zoznámenie a rozdelovačky, prezentácia proboja

V poobedňajších hodinách sa účastníci doviezli do dedinky Dobrá Voda. Nájsť chatu nebolo až tak zložité a tam už čakali vedúci, pripravení zbierať peniaze a vyplácať nás nugetmi za ukázanie toho, čo sme doniesli. Rozdelenie do izieb a dáky ten čas na pokec a už sú tu zoznamovačky. Po tom, ako sa na mnohých sústredkách už otrepala metóda "vlastnosť na prvé písmeno krstného mena", použila sa tentoraz iná metóda. Po úvodnom kolečku, kde o sebe každý niečo povedal, nasledovala hra Šatka, vďaka ktorej si ľudia aspoň o kúsok viac zapamätali ostatných. Aby tých novôt nebolo málo, tak nasledovali aj netradičné rozdelovačky. Klasické štvorice ostali, až na to, že účastníci nevedeli, kto je s kým v tejto skupinke. Namiesto toho mali dosť práce so zháňaním ľudí, s ktorými ešte nehrali pexeso (zložené z fotiek účastníkov a ich mien) u Julky, či s ktorými ešte nepili SojaColu alias Ohnivú vodu u KuKa. V okamihu zozbierania papierov s podpismi a ich vyhodnotenia sa dospelo k poradiu, v ktorom sa účastníci zapisovali do družín J(ulka), K(uKo), L(ukáš) a M(ic). Ale aby sme nezanedbali žiadneho vedúceho či vedúcu, tak nás tu sprevádzali: Monika, Mic, KuKo, Lukáš, Julka, Peťo, Maják, Mišo, Maty, Ppershing a na posledných dňoch aj Mišof a na konci prišli pozrieť aj Janka L. a YoYo.


A prišli účastníci...

Čo sa dá robiť s kokosom? No predsa rozbiiiť...

A už je tu proboj v Majákovom vydaní...

A po rozdelení do družín nastal čas na vysvetlenie proboja. Proboj, alias Programátorský boj, bol momentálne robený Majákom. Kto (a či vôbec niekto) mu pomáhal nie je úplne jasné, takže nebudeme tu vynášať dohady. Proboj sa niesol v znamení hry Cluedo, resp. Clue. Existuje mnoho verzií tej istej hry, kde ide o nájdenie vraha a zistenie, kde a čím vraždil. Ide o logickú hru, ktorej pravidlá je možné nájsť tu... Grafika probojová bola obohatená o zvukové výjavy typu "500-600" nahrané vedúcimi do podoby, v akej boli na Proboji... a tým skončil prvý deň sústredenia, ale väčšina deja účastníkov ešte len čakala...

Nedeľa - Byrokracia, adventúrka, matfyzácky scrabble, nočná hra

Ďalší deň začal normálne, rozcvička v Julkinom prevedení, raňajky, rozquičky a prednáška. Potom nasledovali športy, tentoraz to boli frisbee a petangue s kokosmi. Áno, s kokosmi. Jedna sada bola tzv. poludníková a druhá rovnobežková. Po športoch, na ktorých sa dalo zaplatiť si vedúcovskú výpomoc, nasledovala znova prednáška a potom už obed.


Športy...

Správna cowgirl musí vedieť hádzať lasom...

Po obede na účastníkov čakala byrokracia po okolí, ktorej cieľom bolo stať sa cowboyom alebo pištoľníkom, prípadne obojím. Pripravené boli rôzne úlohy, ako napríklad streľba papierovou guľou na poháre, už osvedčené pitie Ohnivej vody, či psychotest s maľbami. Po tejto hre nasledovala adventúrka. Už klasický začiatok, kde sa družina nachádza v strede mestečka, nasledoval menej tradičný prepad vlaku. Prípadne smrť niektorých jedincov... Avšak neustále bdelý šerif Monika prišla na plán prepadnúť vlak a zatkla z každej družiny jedno dievča. Tie boli odvedené do väzenia. Po informatickej vsuvke - seminároch, nasledovalo divadielko a scrabble. A nie hocaký, ale Matfyzácky Scrabble. Šlo o to, že účastníci zostavovali matematické výrazy, rovnice, nerovnice a podobne ako pri scrabbli slová. Jedinou podmienkou bolo, že všetky výrazy dokopy museli mať aspoň jedno riešenie. Ak mal súťažiaci pocit, že už sústava riešenie nemá, tak mohol challengnúť hru. Tak ako hrali ich druhovia v jedálni, hrali aj zajatkyne a ich návštevníci vo väzení.


Matfyzácky Scrabble...

Hlavný sudca... a aké sú zajatkyne? Vinné...

Po matboji nasledovala dlhšia pauza a potom nočná hra. Opäť netradičná. Šlo totiž o útek z väzenia. Utekali zajatkyne a to po plániku, ktorý mali vedúci. Avšak čo by to bolo za hru, keby to bolo také jednoduché. Ich družiny vonku zbierali papieriky s vecami a úkonmi a nosili ich dievčatám vo väzení. Ale aj tie museli za ich použitie platiť svoju cenu. Chceš kráčať? Fajn, tak si daj kačací krok? Chceš použiť kyselinu? Tak vypi 2 poháre plné vody. A tak to šlo, až kým neutiekli. A že sa pritom narobili zajatkyne aj nosiči vonku, o tom niet pochýb. Tým už ale skončila nedeľa (aj keď tá skončila už pred hodinami)...

Pondelok - Strategická hra, matboj, burza

Začalo to klasicky.. všetci dospávali nočnú hru. Po raňajkách a rozquičke (áno, aj teraz bola po nočnej hre rozquička) nasledovali prednášky, ktoré ale nejeden účastník využil na dospávanie nočnej hry. Po športoch a druhej prednáške ale nesmel chýbať obed. Po obede, keď si všetci ledva odpočinuli z najväčšieho trávenia, čakala nás veľká strategická hra. Vlastne, najprv bolo treba divadielko, až potom hra. Stratégia sa odohrávala vnútri, zatiaľčo ostatní vonku zháňali pohybové body. Učili sa naspamäť Príručku aj s jej gramatickými chybami a preklepmi, pili Ohnivú vodu v stojke na hlave či strieľali po sebe v dueloch vodných pištolí, prípadne fľusali tabakom (toaleťákom) čo najďalej.


Divadielko... naháňajú kravy... len aby ony nenaháňali našich cowboyov... a tak to aj dopadlo

Stratégia a plány... kto vyhrá?

Napodiv, toto nie je súťaž lastovičiek, ale fľus tabakom...

Po stratégii ďalej účastníkov čakal matboj vo forme kartovej hry 6tá bere. Jej pravidlá neboli náročné. 4 hromádky, čísla od 1 do 84 a číslo patrí na hromádku končiacu najväčším menším číslom z tých štyroch. Ak položíte na hromádku 6. kartu, beriete si hromádku a vrchnú kartu tam necháte. Každá karta má na sebe určitý počet "kráv" a cieľom hry je mať vo svojej záverečnej hromádke čo najmenej "kráv". Vďaka označeniu "kravy" táto hra zapadla do deja. Po matboji bola večera a potom... bola burza. Účastníci kupovali a predávali mustangy, ohnivú vodu či pušný prach. Kartami ovplyvňovali dianie na burze a snažili sa čo najviac zarobiť... Potom už ale bol čas ísť spať, či venovať sa vlastnému programu.


A hrá sa... nie je ich tam už šesť?

Aj vedúci majú... ehm... voľno...

Utorok - Náboj, bitka v salóne, kvíz

Ľudia boli unavení, noc už skončila, treba vstávať. Pomohlo to "dospatie"? To je otázne... ale asi skôr nie, keďže počet spáčov na prednáškach stúpa. Už sa niektorí vedúci uchýlili k označovaniu takýchto spáčov fixkami. A tak to potom aj dopadá. Tradičné športy nemohli chýbať a ani prednášky nenechali na seba čakať. Druhou prednáškou sa ukázal externista, Andy Lúčny, ktorý prezentoval svoju prednášku o rôznych typoch a vývoji programovania. Po obede však nasledoval program a bol ním náboj. Matematické úlohy doplnené informatikou dali zabrať účastníckym mozgom a tie museli popracovať.


Spala na prednáške... ako sme si prečítali...

Odovzdávajú sa príklady na náboj...

Po psychickej námahe by to ale chcelo aj dáku tú fyzickú činnosť. A tou bola bitka v salóne. Šlo o ťahovú bitku, ktorej sa účastnili z každej družiny dvaja, zatiaľčo ich druhovia boli vonku a zháňali im ťahy do hry, prípadne sa pokúšali oživiť padlých. Navigácia pomocou rolničky či beh s Ohnivou vodou v ústach, aj to boli úlohy, ktoré sa vonku plnili. Hod fľašou (loptičkou), stoličkou (vankúšom) či strela (kop papučou) boli často využívané a veľmi užitočné ťahy v samotnej bitke, a museli sa tvrdo získavať. Aj keď by sa zdalo, že bitke chýbala dynamika, bolo treba ju zažiť v plnej paráde. Preskakujúc stoličku sa snažiť dostať z dosahu iných, či uhnúť pred strelou, ktorá mohla byť vaša posledná. To stálo za to. Po bitke už nasledoval... kvíz. Témy ako Tipujte s KSP či Večerníčky boli príjemným obohatením kvízu. A všetci sme sa napríklad dozvedeli, koľko mal MišoF v určitom čase bodov na TopCoderi... Potom už bol voľný program...


Resurrection... padlých treba oživiť...

Ná pi-pi-pi-pí...

Bitka v priamom prenose...

Streda - kódenie proboja a proboj, opekanie

A tak prišlo ráno a s ním klasická zostava prednášok, jedla a športov. A tak nastal deň Proboja. Celé poobedie bolo vyhradené na kódenie proboja, avšak tí, čo neprogramovali, tí si plne užívali voľno. Poobede sa hralo frisbee proti vedúcim, ale niektorí sa venovali deťom z blízkej škôlky. Tie vedia byť veľmi zaujímavé, keď chcú. Večer sa opekalo, a teda jedlo a jedlo a spievalo pri ohníčku...


Prednáška na vzduchu...

Budúca husľová virtuózka?

Komparz - účastníčka...

Potom ale nastal prvý deadline proboja... a proboj nikde. Ako už býva zvykom, tradične neposuvný Proboj sa posunul. Všetci, ktorí ešte nespali, sa presunuli sledovať vyvrcholenie detektívneho snaženia svojich hráčov. A tak sa účastníci aj vedúci dozvedeli výsledky.


Horí ohník horí... na Dobrej vode....

Žeby sa neposúvateľný deadline predsa len posunul?

Proboj...

Štvrtok - GP, bojovka, vyhodnotenie

Po dni kódenia proboju sa začal blížiť koniec sústredenia. A s ním aj GP. Ako už býva zvykom, pozostávalo z niekoľkých častí. Prvou, ktorá trvala od doobedia až do poobedia (s prestávkou na obed), bola časť, kde družiny skončili v zajatí banditov a ich cieľom bolo utiecť a prísť ku kostolu. Tam sa dozvedeli umiestnenie indiánskej dediny, v ktorej s pomocou pár fráz v reči indiánov museli zistiť, kde je poklad či cesta k nemu. A to aj zistili. Popis cesty našli v počítačoch vo veľmi jasnej forme videozáznamu cesty, ale aj úloh, ktoré budú musieť plniť.


Treba získať kľúč...

Žeby kanalizácia? Alebo bludisko? Nikto netuší...

Indiánska dedina... indián je ten so šatkou na hlave...

Druhá časť GP spočívala v tom, že účastníci šli cestou, ktorá bola vo videozázname, až našli zašifrovanú mapu k pokladu. Už len rozšifrovať - a môže sa ísť. Lenže to nebude také jednoduché. Veď koho by napadlo, že heslo bude trik a miesto hrad? Ale v každom prípade skôr či neskôr viedli kroky družín na hrad Dobrá Voda, či skôr na to, čo z neho ostalo...


Lúšti sa šifra, lúšti...

Družinka L na hrade...

A už aj družinka K...

Tortyyyyy...

Po GP nasledovala bojovka v štýle zdvihni koho môžeš. Ak udržali človeka 10 sekúnd bez dotyku so zemou, vypadol. Tvrdé, ale je to tak. A tak skončila posledná časť druboja. Vlastne, nie posledná. Ešte nasledovala dražba percentuálneho zastúpenia hier vo výsledkoch. A tak skončila možnosť čokolvek ovplyvniť. Potom už bolo vyhodnotenie a nasledovalo vyhlásenie druboja, najlepších rozquičkárov a najlepších v korešpondenčnej časti.


Jéčko...

Káčko...

eLko...

Družinky boli v zastúpení:

  • J - Jakub, Hermi, Halucinka, Lenka, Feky, Miro, Peťko O., Peťo K.
  • K - USAma, Allie, Katka T., JohnNy64, András, Balázs, Stano, Matúš
  • L - Laci, Dano, Laco, Emi, Katka B., Pitr, HAgO
  • M - Samo, Dominika, Tinka, etome, Michal, Jano, Kristy, Beren

Piatok - Odchod

A nastal čas odchodu. Ľudia sa začali pomaly, ale iste, lúčiť s chatou, kokosmi, zábavou a ostatnými smútiacimi. Niektorí odchádzali ešte za tmy, iní neskôr doobeda, a iní poobede. Tým sa už definitívne skončilo sústredenie na Dobrej Vode a Divoký Západ zanechal len pekné spomienky v hlavách účastníkov.

 

Allie (A. Košinárová, účastníčka)

Ďalšie fotky

Ďalšie fotky sú roztriedené do adresárov, alebo komprimované.


Účet

Prihlasovanie už nefunguje. Používaj nový KSP web.
 
loading

Redirecting